Book review: Nooit meer de oude. Burn-out als uitnodiging voor een nieuwe manier van leven en werken

Sinds een tijdje heb ik een oude passie van mezelf terug gevonden, namelijk boeken lezen. Tegenwoordig verslind ik dus opnieuw boeken, zowel fictie als non-fictie. In de rubriek ‘Book Review’ deel ik regelmatig mijn review over een boek waarvan ik denk dat het ook jou kan inspireren of iets bijbrengen. Deze keer is het de beurt aan het boek Nooit meer de oude. Burn-out als uitnodiging voor een nieuwe manier van leven en werken” van Mieke Lannoey.

Het boek gaat over het leven na een burn-out en hoe een burn-out je leven verdeelt in een periode ‘voor’ en ‘na’ de burn-out. Het boek zet aan om je leven na een burn-out anders aan te pakken om niet meer vast te komen zitten in een situatie waarbij je geleefd wordt door de maatschappij.

‘Nooit meer de oude’ van Mieke Lannoey is verplichte kost voor iedereen die in een burn-out zit of er al uit is. Pak de kans om je leven anders in te richten en je hart te volgen met beide handen aan!

Wie is Mieke Lannoey?

Mieke Lannoey kreeg in 2014 als hulpverlener in de geestelijke gezondheidszorg te maken met een burn-out. Die burn-out dwong haar om stil te staan en om haar oude manier van leven los te laten. Sindsdien volgt ze de roep van het water en leeft ze het leven van haar dromen. Daarin probeert voor anderen een bron van (h)erkenning, inspiratie en vertrouwen te zijn. Dit doet ze via haar blog, boeken, cursussen en online trajecten.

Voor het boek “Nooit meer de oude” schreef ze ook al het boek “Burn-out. Het begin van verandering

Verborgen cadeau

Volgens Mieke Lannoey is een burn-out eigenlijk een verborgen cadeau. Ze is van mening dat in het doormaken van een burn-out de kans tot groei en transformatie verborgen ligt. Dat burn-out een groeiproces kan zijn naar een gelukkiger leven. Het herstel van een burn-out is geen eindpunt, maar een nieuw begin. Het begin van een nieuwe manier van leven en werken. Je beseft hoe zinloos die rat-race is en gaat je eigen leven anders vormgeven. Niet meer naar wat de maatschappij van je verwacht, maar naar wat jij zelf verwacht van je leven.

Op 2 avonden uitgelezen

Toen ik het boek “ Nooit meer de oude. Burn-out als uitnodiging voor een nieuwe manier van leven en werken ” tegenkwam twijfelde ik geen seconde, kocht het e-book onmiddellijk en begon die avond al te lezen. Door de heldere schrijfstijl, de herkenbare voorbeelden en de pakkende teksten las ik het boek op 2 avonden uit. Als je zelf een burn-out doormaakte moet je dit boek gewoon gelezen hebben!

Het boek “Nooit meer de oude”, dat in Oktober 2020 uitkwam, is te koop als paperback voor amper 20 €. Moest je het boek willen kopen, zou je me een groot plezier doen om dat te doen via deze link. Ik ontvang een kleine bijdrage voor elke aankoop via deze link dat ik gebruik om deze blog te onderhouden.

Nooit meer de oude, maar gewoon Lies

Door het lezen van dit boek vielen er bij mij heel wat puzzelstukjes op hun plaats. Al een tijdje had ik het gevoel dat mijn eigen burn-out een reden had. Dat ik er iets mee moest doen. Ook voor mij was een burn-out een groeiproces naar een ander leven. Ik begon weer keuzes te maken die dicht bij mezelf liggen en besloot om uit de rat-race van de dag te stappen.

Daarom is het ook mijn missie met Gewoon Lies om andere moeders te helpen die het moeilijk hebben om alle ballen tegelijk in de lucht te houden. Dat doe ik door tips en inspiratie te delen op deze blog en via online trajecten.

Meer weten over burn-out en mijn ervaringen, lees dan zeker ook:

Maakte jij al eens een burn-out door? Hoe heeft deze burn-out jou veranderd?

Wil je graag meer weten over wie Gewoon Lies is, kijk zeker eens op de Over mij pagina. Zit je met een vraag of wil je graag contact met me opnemen, vul het contactformulier in en ik stuur je zo snel mogelijk een mailtje terug.

Geen enkel nieuws missen, schrijf je dan in op de nieuwsbrief van Gewoon Lies en ontvang een mailtje telkens een nieuwe blogpost online komt.

Volg me ook op:

Geef een antwoord