jezelf opladen

Jezelf opladen: 7 dingen die je weer energie geven

Vandaag is het begin van een nieuwe zomer. Een zomer waarin we weer wat meer mogen. Meer mogen buiten komen. Meer mogen genieten. Maar ook weer meer verplichtingen. Meer afspraakjes. Meer drukte. Denk er aan op om tijd jouw eigen batterij weer op te laden. In deze blogpost 7 ideeën om jezelf weer meer energie te geven.

Activiteiten die je energie geven

1. Wandelen

woman in blue dress standing on green grass field

Wandelen in de natuur is de manier bij uitstek om jezelf op te laden. Het is de gemakkelijkste manier van bewegen. Doordat je in de natuur bent zijn er ook maar weinig prikkels waardoor je echt kunt opladen.

Een lange wandeling helpt mij keer op keer om mijn hoofd leeg te maken. Het hoeft ook niet altijd een lange wandeling zijn. Als je niet voldoende tijd hebt probeer dan een korte wandeling, tijdens je middagpauze bijvoorbeeld.

2. Lezen

lighted candle on white book beside black glass bottle

Om op te laden kan je ook een ontspannend of inspirerend boek lezen. Ik lees veel non-fictie om bij te leren, maar om als mijn hoofd helemaal vol zit is een gemakkelijk lezend verhaal ideaal om te ontspannen. Zorg daarom dat je altijd wat leuk leesvoer in huis hebt.

3. Yoga

photo of woman posing during golden hour

Aan yoga doen is ook een heel goede manier om even tot jezelf te komen en op te laden. Je kan je afsluiten van de drukte van de dag en jezelf aandacht schenken. Tegenwoordig kan je inschrijven voor online yoga sessies, waardoor je zelfs je huis niet meer uit moet. Zalig toch!

4. Meditatie

Mindfulness en Meditatie

Net zoals yoga is ook mediteren de ideale manier om jezelf op te laden. Sinds een tijdje doe ik iedere ’s avonds voor het slapen gaan een slaap meditatie. Dit helpt me om volledig ontspannen in slaap te vallen en uitgerust en opgeladen wakker te worden.

Gebruik een meditatie app op je smartphone en kies dagelijks minstens één meditatie die je op dat moment helpt. Of kies voor de gratis ontspanningsmediatie die Petra van Heart & Soul speciaal voor jullie gemaakt heeft. Deze mediatie helpt je om tot rust te omen in je drukke leven waar je werk en gezin zo goed mogelijk probeert te combineren zonder jezelf te verliezen.

5. Spreek af met een vriendin

shallow focus photo of woman using game boy

Maak wat tijd voor je vriendinnen en ga samen iets leuk doen. Let wel op dat je afspreekt met mensen die jou energie geven in plaats van energie kosten!

6. Even helemaal niets doen

man lying on brown dried grass

We zijn gewend om altijd maar ‘aan’ te staan, altijd bezig. Maar ook je lichaam heeft af en toe nood aan rust. Ga daarom dagelijks 10 minuten helemaal niets doen. Ga zitten of liggen zonder dat je met iets anders bezig bent. Neem die tijd voor jezelf!

7. Slapen

crop unrecognizable female feet lying in cozy bed

Geef je lichaam en geest voldoende rust om te herstellen van alle prikkels doorheen de dag. Ga daarom op tijd slapen en zorg voor een goede nachtrust.

Heb je problemen met slapen?
Lukt het je niet in slaap te geraken
Wordt je ’s nachts meermaals wakker?
Voel je je niet uitgerust als je ’s ochtends opstaat?

Download dan mijn gratis e-Book “Hoe zorg je voor een goede nachtrust.” In dit e-book geef ik je inzicht in 12 gewoontes die jou zullen helpen beter je slaapproblemen aan te pakken. Inclusief een slaapdagboek template om jouw eigen slaapritme in kaart te brengen.

Wil je graag meer weten over wie Gewoon Lies is, kijk zeker eens op de Over mij pagina. Zit je met een vraag of wil je graag contact met me opnemen, vul het contactformulier in en ik stuur je zo snel mogelijk een mailtje terug.

Geen enkel nieuws missen, schrijf je dan in op de nieuwsbrief van Gewoon Lies en ontvang een mailtje telkens een nieuwe blogpost online komt.

Volg me ook op:

Tags:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *